Vad ska man göra av all ledig tid

När man är ledig så mycket som jag är, så är det så mycket som jag skulle vilja göra, som man inte hinner annars. Ja nu tänker jag på sånt som att måla/tapetsera om, fixa tvättstugan, sätta upp listerna som inte har blivit ditsatta, ja allt sådant. Men, och det är ett stort men, när man är ledig så mycket som jag är, får man inte så mycket i lön, så man har inte råd  att göra allt det där.

Hur gärna jag än vill starta upp ett projekt så går det inte, man måste avsluta det också. Vi har alldeles för många oavslutade projekt i detta huset. Så nu går man här och bara längtar till den dagen man har pengar och tid, men tyvärr den dagen är långt bortom horisonten.

Pengar och kunskap är viktigt i dessa sammanhang, har man det sparar man tid. Men jag har bara tid, och det kommer man inte långt med. Känner mej något frustrerad, som ni nog märker

Nähe, man få väl rota i en smutshög eller hitta en dammråtta någonstanns, för det har jag råd med.

Tjenixen Catherine

Kommentarer
Postat av: Josan

Nej min vän nu låter du allt för nere, snart är det vår du då blir det andra bullar kan va ute och njuta av solen då skiter man i lister men så är det överallt du må tro att här hemma är det lika dant halvfärdigt hus om det kan vara nån tröst men jag förstår dig kram

2010-02-12 @ 09:06:01
URL: http://josan-josansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0