Tyst det är i huset

Bara jag uppe, alla sover klockan tio på förmiddagen, trots att Johan och Jimmy eventuellt ska in till stan och  lovade gå upp tidigt så sover de.
Undrar om jag ska väcka dem? Det är så skönt att ha det så här tyst. Men snart kanske telefonen ringer, och någon vill leka med Emilia. De andra har ju sina mobiler, ja Emilia har förvisso en med, men den används inte lika intensivt.
Tids nog blir det nog liv på morgonen när skolorna har börjat. Då ska alla iväg även Emma.
Då börjar tjatet på Emilia, gå upp nu då skynda dej så du hinner äta frukost, skynda dej så du hinner med bussen. Hon går och halvsover hela morgonen eller gör allt s annat än det hon ska. Eller Elise som är arg som ett atomkrig, henne går det inte att säga ett ord till, men tyvärr måste man så det händer något, och då blir mamma Catherine också arg och då är hela cirkusen igång. Så har vi Johan som inte alls vill gå upp och åka till skolan, tycker att det är totalt meningslöst. Emma, Jimmy och Elin, ja tack och lov så fixa de det utan större skador på mammas nerver. En morgon då allt jävlas, kan tröttar ut en totalt.

Det är skönt med lov då ungarna sover

Kommentarer
Postat av: Josan

Gud jag blir tröt bara av att läsa så jag förstår hur det kan va i verkligheten men som jag brukar säga det är övergående. Kram josan

2010-01-05 @ 13:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0